Vem är hon?

Winjette är egentligen en ponny... Japp så ligger det till!

En liten ponny som stod på en ridskola jag red på när jag var liten. Hon fastnade i mitt hjärta och har ännu inte lämnat platsen, trots att det gått över 10 år.
Hon var en mkt speciell liten ponny. Hon var envis som satan, och inte blev det bättre av att hon hade nickelallergi och inte fick ridas med bett.
Jag vet inte varför jag gillade denna lilla ponny så mycket, men hon var speciell.
Tyvärr sprang hon runt i hagen en dag, bröt benet och fick avlivas. Otroligt tråkigt!!
Så till minne av den lilla ponnyn Winjette var det inte så svårt att namnge bloggen.

Men vem är du då?

Jag heter Malin, är född 1989 på Lunds BB. Jag är en glad och positiv tjej som älskar djur över allt annat.
Hela mitt liv har kretsat kring alla möjliga djur, allt från hästar till ormar. Den enda "djursorten" jag inte har haft är fåglar, vilket jag i framtiden önskar mig! Just nu har jag inte tiden.
Istället bor de hos mig en hund, en katt och ett akvarie med fiskar. Det känns rätt lagom men ofta väldigt tomt då jag tidigare haft 50 gnagare samtidigt i uppfödning. Jag verkligen älskar att ha mycket djur omkring mig och kan pyssla i timmar med dom.

Men nog om djursnack!
Jag tycker även om smink, filmer och att pyssla med bloggdesigner. Kan utan problem sitta och sminka mig någon timme utan att jag ska iväg nånstans. Sen är de lite konstigt att när jag väl ska iväg så blir det oftast bara lite eyeliner och mascara typ. Ingenting avancerat som jag suttit och hållt på med några timmar dagen före.

Fotografering är även ett stoort intresse! Nästan vart jag än åker så är kameran med. Det är inte bara skoj att fota dom där 700 bilderna per dag utan även senare när jag kommit hem sitta en bra stund med bilderna och bearbeta dom i Photoshop. Även om det inte är mycket förändringar jag gör i slutändan så är de skoj att prova sig fram. Jag har inte gått några kurser i fotografering utan är helt självlärd och köpte min första systemkamera för ca 3 år sedan, en nikon d40. Numera har jag en nikon d90 som jag är supernöjd med!

Det finns dock mer än djur jag älskar. Min kära pojkvän Johan.
Vi har inte varit tillsammans länge, sedan April 2010, men man vet när det är rätt helt enkelt.
Vilket det är nu - heelt rätt! Vi passar perfekt tillsammans och delar så mkt glädje!

Jobb har jag för tillfället inget, då jag är sjukskriven pga en skada i knäet efter att ha kört omkull med en motorcross. Det hände i maj 2010 och sedan dess har jag varit i princip soffliggandes. Jag hoppas verkligen mitt knä repar sig snart så jag kan börja leva mitt normala liv igen. Just nu har jag lite väl mycket fritid som ni säkert märker i min blogg och på denna långa text om migsjälv, hehe!

Nä nu får jag avrunda här känner jag.  Hoppas ni har fått en liten inblick på vem jag är, har ni frågor så är det bara att fråga!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback