Info om djuren?

Här hemma bor det lite djur som jag tänkte presentera!

Laika, eller Jonna som hon heter i stamtavlan, är en sobelfärgad Shetland Sheepdog född 16 Juni 2010.
Vi snubblade över annonsen på blocket.se och jag kände direkt: Dessa valpa rmåste vi åka och kolla på!
När vi kom hem till Karin Buhre i Tomelilla första gången så var valparna 6 veckor och helt sjukt söta!
Både jag och johan blev blixtförälskade i den största tiken. Hon var så fin men även frammåt, pigg och social.
Det blev tingning direkt!!

Sen kom den jobbiga tiden - att vänta på valpen!!

När vi väl åkte och hämtade hem henne 2 veckor senare så var jag full av glädje! Har alltid velat ha en Sheltie. Rasen passar mig perfekt.

Laika är en ovanlig Sheltie på det sättet att hon är väldigt frammåt. Oftast är dom ju lite mer resaverade för nya saker men inte Laika! Hon är nyfiken, modig och tar för sig.

Vi har avslutat valpkursen på Bonizas Hundskola med bra betyg och ska snart påbörja Vardagslydnad och Agilityförberedande kurs.
Det kommer bli en hel del kurser och så småningom tävlingar inom de olika grenarna! Jag sa lite skämtsamt till Johan efter att jag fått diplomet från valpkursen att vi får fixa en vägg där jag kan hänga upp alla diplom och priser som laika har vunnit. Men sen när jag tänkte efter lite... Vi får nog fan göra det! :) För jag ska satsa på denna vovve!!

Vi har också en katt som vi inte vet så mycket om egentligen. Det är en hane, han har halvlång otroligt mjuk päls och kan vara en riktig jävel ibland! Han är ungefär lika gammal som Laika, något äldre.
Vi fick honom av Johans mamma som tyvärr var allergisk.
Det är en helt underbar katt, han är verkligen helt perfekt. Han ligger och myser i soffan när man är där, går man ut på promenad med hunden går han med, ibland får han busryck och är överallt samtidigt.
Det absolut bästa med Rasmus är att han och Laika är bästa vänner. Dom busar varje dag på ett sätt bara bästa vänner gör. Hoppar efter varandra, jagar, biter, brottas, sover tillsammans, tvättar varandras pälsar. Jag har aldrig sett en hund o en katt leka så med varandra innan!

Jag har även ett akvarie som det bor en massa gyppys i. En fin och trevlig fisk! Har mycker färgvarationer och även lite vildgyppys. Dom ynglar av sig nästan varje dag så är det någon som är sugen på lite nytt i sitt akvarie så är det bara att säga till.

Kommentarer
Postat av: johanna

Hihi, det ser ut som att det ryker vit rök ur rasmus öron:p så söt:)

2010-09-26 @ 02:06:34
URL: http://www.mynameisjohanna.bloggplatsen.
Postat av: Sofia

Jag tycker det är kul att våra fina valpar är så frammåt. För som du säger, sheltisar brukar vara lite tillbakadragna och blyga/försiktiga. Men inte våra små rackare, dem är det fullt liv i :)

2010-09-26 @ 18:22:09
URL: http://sheltiejonte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback